Toivepostaus #1 Elämän tavoitteet


Heipsan!

Tässä tulee ensimmäinen toivepostaus, myöhässä oman laiskuuteni takia.
Nää ei tule missään ns. tärkeysjärjestyksessä, vaan kirjoitan sitä mukaa mitkä tulee ensimmäisenä mieleen.

Aloitetaan!


Mun ensimmäinen tavoite elämässä
on elää kunnolla mun omaa elämää oman itseni mukaan, eikä antaa muiden vaikuttaa siihen mitä mä haluan tehdä ja toteuttaa.


Esimerkkinä tämä mun Sveitsin matka.
Sain tosi monilta huolestuneita ajatuksia jotka meni kutakuinkin näin:
"Eikö sulle tuu muka tylsää siellä?" "Entä jos tulee koti-ikävä, sä et pääse kotiin. Eikö sua ahdista?" "Miten sun perhe päästää sut? Entä sun poikaystävä?"

Tottakai mulla on välillä koti-ikävä. Aika useinkin. Ja olisin palavasti halunnut viettää ihanan kesäloman perheen ja ystävien kanssa. Käydä uimassa tutulla uimarannalla, ajaa tuttuja teitä, nähdä samoja ihania ihmisiä kerrankin kun siihen ois aikaa eikä ole koulua.
Mutta silti, vaikka mua pelotti ja itkin 2 viimeistä yötä Suomessa ennen mun lähtöä, pidin pääni kasassa, ja ajattelin, että tä on once in a lifetime chance. Mulla tulee olemaan vielä monen monta kesälomaa, ihan vaan kotona Suomessa rakkaiden parissa. Tä voi olla viimeinen kerta ikinä kun pääsen Sveitsiin, maahan, johon mä olen aina unelmoinut päästä.
Mun rakas äiti on ollut tosi isona hahmona ja tukena mun lähdössä. Äiti on tsempannut mua ja valanut muhun kokoajan uskoa, että kyllä mä pärjään ja selviän täällä.
Kiitos äiti sulle. :)

Pääsin ehkä vähän karkaamaan aiheesta, mutta mun pointti oli se, että mä haluan elää mun Oman elämän omilla valinnoillani. Mä haluan oppia omista virheistäni, ja koota itse itsestäni ihmisen ja ajatella omilla aivoillani.
Kyllä mä neuvoja kuuntelen mielelläni, mutta en oo oikeestaan koskaan tehnyt mitään valintaa elämässäni, jos en ole sitä itse halunnut tehdä. (Koulun käyntiä ei lasketa :D)


                                


Mun toinen elämäntavoite (tai oikeestaan haave) on käydä kaikissa mun uneksimissa paikoissa: Australiassa, Islannissa, Pariisissa, Milanossa, NYC:issä, jossain vanhanaikaisessa kauniissa luontohenkisessä kiinalaisessa kylässä, Sveitsissä (täällä ollaan :D) ja näitä on vaikka kuinka paljon.
Mä rakastan luontoa ja historiaa, eli jos mulla ois mahdollisuus, kiertäisin kaikki maailman kauneimmat paikat ja historiallisimmat rakennukset läpi.

Kolmas tavoite on päästä isona tekemään sellaist työtä, mistä mä nautin. Ehkä kaikista hirvein asia työn kannalta mulle vois olla just se että teen sitä vaan rahan takia, mut joka aamu menisin naama nurin töihin, eikä olis mitään hauskaa. Aina ei voi voittaa, mutta haluaisin olla kaikilta osin onnellinen mun elämässä, ja jokapäiväisellä työllä on iso vaikutus jos ei tykkää siitä mitä tekee.

Neljäs tavoite on taas oikeastaan haave.
Mä haluaisin vielä joskus hevosen. Ja kaikista parasta olis, että olis paljon aikaa ja rahaa, kasvattaisin itse kilpaestehevosen. Mä rakastan katsella omia töitäni ja olla ylpeä itsestäni, ja lisäksi mä rakastan hevosia, eli tässä ratkaisussa olis kaikki elementit kohdillaan.

                                         

                       

Viides tavoite on kerätä kaikki taistelu voima itestäni ja kouluttautua niin pitkälle kuin mahdollista. Mä haluan olla ylpeä itestäni ja tietää, ett mä oon tehnyt töitä menestyksen eteen. (+ just kivaa et äiti leipoo kaikkia herkkuja kaikkiin mahdollisiin valmistujaisiin :D)

Kuudes tavoite on karkkilakko. Edes 5 kertaa viikossa.

Seitsemäs tavoite ostaa omilla rahoilla bensaa ja vaatteita ym. Inhoon kun ihmiset antaa rahaa ilman syytä ilman et on tehnyt mitään sen eteen. Tähänkin heijastuu toi kohta 5, että mä haluan olla ylpeä itestäni ja tehä töitä asioiden eteen.

Kahdeksas tavoite on koittaa päästä irti kaikista turhista negatiivisista ajatuksista. Turha kuluttaa energiaa esim. asioihin mihin ei voi/voinut vaikuttaa.

Yhdeksäs menee aika samoihin kuin kasi, koitan olla katumatta mitään. Kaikesta oppii ja mitä järkeä katua asioita jotka on jo mennyt tekemään, eikä niitä voi enää muuttaa. Asioita tapahtuu, eikä niihin voi aina vaikuttaa.

Kymmenes tavoite jää viimeiseksi, ettei tästä tulee liian pitkää.
Mä haluaisin vanhana muuttaa Islantiin yhden kissan, kahden ponin, kolmen lampaan ja yhden puolison kera.

Eipä Mulla muuta just nyt, seuraavana onkin sitten vuorossa toivepostaus #2 Elämän suosikki jutut.Toivottavasti tykkäsitte tästä postauksesta, yritin parhaani :P

Mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille, Tuuli Iivanainen kiittää ja kuittaa!

(PS. Teksti voi kuvallisissa postauksissa näyttää välillä hassulta, mun kone ei yhtään tykkää että laitan kuvia tekstin sekaan. Saan aina tapella monta tuntia pelkästään kuvien laiton kanssa kun tää heittää kuvat minne sattuu ja samoin tekstit..)

2 kommenttia:

  1. Kuvia ei näkynyt, mutta teksti puhui puolestaan erittäin selvästi ja sujuvasti.Elämäsi tavoitteet piirtyivät upeasti ja rohkeina.Ne ovat loistavia rakennuselementtejä. Odotan innolla tulevia postauksiasi ja toivotan kaikkea hyvää päiviisi.

    VastaaPoista